2 October 2012

this week's special and another friend's visit!



べく

今週のおひるごはんは

クリームチーズいり和風湯葉ロール
豆腐の茶巾あんかけ
ポンジュレマリネ、すだちを添えて
れんこんの味噌バターいため
三色そぼろのおやき

徳島からたくさんフレッシュなすだちを送っていただきました

すだちって爽やかで好きです!丸かじりしたいほどッ!


先週にこうへいとマナティーが遊びに来た、とここに書いたら

神戸のひろしくんがそれを見て「僕も僕も!」ってなかんじで来てくれました 
美しいおかあさまとゴーフルと共に。嬉しいなぁ

ひろしにはアイルランドの日本食レストランのバイト先でお世話になりました

特に印象深かったのは、日本酒の熱燗の仕方(レンジでチン)でした
そしてチンして熱くなった徳利のクビに紙ナプキンをぐるりと巻くことでした

仲良しの友達たちみんなともっと近くに住めたら毎日なんと楽しい日々になるでしょう
そんな法律があれば素敵ですね、「ともだちご近所法」的な。


10月になりました、今月もときめいていきます!そしてニカイのショップもうすぐオープン予定なので乞うご期待!


this week's special is yuba fried roll with cream cheese.

hiroshi and his mother visited us last friday from kobe, it is always nice to see this lovely gentleman!
wish all of my japanese and irish friends live more closer so we can take care of each other...
coffees, dinners, drinks, walks, everything is so much better when friends are around. really.

can't believe it's october. how is it october already?? feeling cool breeze and starting to smell the scent of fragrant olives makes me so happy. i love the beginning of autumn. and humidity, you made me suffer this summer, i don't miss you.







一眼レフにしてから何故かカメラ目線の多くなったおでこさんでお別れです


No comments:

Post a Comment